Υποτίθεται ότι είναι ένα «ψεύτικο» βίντεο που γυρίστηκε για κάποιους αδιευκρίνιστους, διαφημιστικούς σκοπούς. Παρουσιάζει μια εταιρεία «παρακολούθησης και ασφάλειας», η οποία προτείνει -και επιδεικνύει- τρομακτικές μεθόδους παρακολούθησης των πολιτών, σε πολιτικούς του βρετανικού κοινοβουλίου.
Λέγεται ότι διέρρευσε στο διαδίκτυο από το γνωστό pirate bay.
Σχεδόν άμεσα μετά τη «διαρροή», δημιουργήθηκε μια ιστοσελίδα της εταιρείας Blackwell & Briggs και μια οργάνωση -ολίγον τι γελοία- η «Συνωμοσία για το Καλό» (Conspiracy for Good), η οποία υποτίθεται ότι δημιουργήθηκε για να πολεμήσει την B&B.
Πρόκειται λοιπόν για μια πραγματική διαρροή; Ή είναι ένα περίπλοκη «viral» καμπάνια που διαφημίζει… τι; Τηλέφωνα ΝΟΚΙΑ; (Σε κάποιο σημείο ο παρουσιαστής -υπεύθυνος της εταιρείας;- δείχνει ένα τηλέφωνο Νόκια, αλλά σε άλλα σημεία φαίνονται και άλλες μάρκες, κάτι που δύσκολα θα δεχόταν η Νόκια σε ένα βίντεο που τη διαφημίζει.)
Τι άλλο θα μπορούσε να διαφημίζει άραγε αυτό το βίντεο; Πραγματικά δεν ξέρω.
Το βίντεο, δεν ακολουθεί -κατά τη γνώμη μου- καμιά από τις γνωστές μεθόδους «viral advertising». Αν είναι κάτι τέτοιο, απορώ γιατί μοιάζει τόσο σοβαρό και γιατί ξοδεύτηκαν τόσα πολλά χρήματα για την παραγωγή του. Είναι δυσκολονόητο για τον πολύ κόσμο, και πρέπει να πονηρευτείς αρκετά για να καταλάβεις ότι μιλάει για κάτι παράνομο. Και, σε τελική ανάλυση, πόσους ενδιαφέρουν τα θέματα που θίγει;…
Μήπως τελικά διαφημίζει την Conspiracy for Good; Αν είναι έτσι, τότε γιατί αυτό το βίντεο είναι τόσο σοβαρό, ενώ η CfG μοιάζει τόσο χαζοχαρούμενη στα βίντεο που ακολούθησαν, και τα οποία υποτίθεται έφτιαξε ο σκηνοθέτης της τηλεοπτικής σειράς Heroes; Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο ακριβώς; Ποιος θα ήθελε να γίνει μέλος αυτής της χαζής συνωμοσίας; «Εγώ πάντως δεν είμαι μέλος» είναι η ατάκα της. Βλακείες! Μήπως η CfG είναι συγκάλυψη και θόλωμα των υδάτων;
Προσωπικά, νομίζω ότι το βίντεο αυτό, το οποίο ολοφάνερα έχει γυριστεί με υψηλό budget, διαφημίζει μια εταιρεία που , αν μη τι άλλο, ξέρει να σκορπά …παραπληροφόρηση και να θολώνει τα νερά. Δεν μπορώ να φανταστώ ποιο άλλο σχέδιο έχει.
Αν εγώ πάντως ήμουν πολιτικός και ήθελα να καλύψω βρωμοδουλειές, θα διάλεγα σίγουρα την Blackwell & Briggs να αναλάβει το έργο μου.
Απορώ λοιπόν: Μήπως τελικά, όλο αυτό το μυστήριο, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια πολύ πονηρή διαφήμιση μιας εταιρείας που μπορεί να κάνει όλα αυτά τα παράνομα και τα ύποπτα, και ταυτόχρονα να τα καλύπτει με παραπληροφόρηση;
Υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη γνώσης του χειρισμού των media, από το να φτιάξεις μια διαφήμιση για τον εαυτό σου, από την οποία να μη μπορεί κανείς να αποφασίσει αν η εταιρεία που διαφημίζεις, η δική σου εταιρεία, είναι ή όχι, αληθινή;
Θυμάμαι ότι για χρόνια μας έλεγαν ότι η λέσχη Bilderberg, η Area 51, το πείραμα MK Ultra, η λέσχη Scull and Bones, όλα αυτά ότι ήταν φαντασίες και ανύπαρκτα. Μετά όμως αποδείχτηκε ότι είναι υπαρκτά. Στη συνέχεια προσπάθησαν να τα γελοιοποιήσουν, ότι όλοι αυτοί που ασχολούνται με αυτά είναι τρελοί. Όμως αποδείχτηκε ότι δεν είναι έτσι. Τώρα, που δεν μπορούν να αρνηθούν ότι τα προηγούμενα είναι υπαρκτά, προσπαθούν απλά να τα μειώσουν, να τα απομυθοποιήσουν. «Έλα βρε, δεν είναι τίποτα σπουδαίο, απλώς οι πιο ισχυροί πλουτοκράτες και αρχηγοί του κόσμου μαζεύονται να παίξουν κανένα χαρτάκι, και τυχαίνει απλώς -μόνο μια σύμπτωση είναι- κάθε νέος πολιτικός που καλείται να παρευρεθεί εκεί, να γίνεται λίγο αργότερα αρχηγός κράτους. Μόνο μια σύμπτωση, μην πιστεύεις ότι τρέχει κάτι παραπάνω…»
Δεν ξέρω αν η Blackwell & Briggs είναι κάτι ανάλογο ή όχι. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, διαπιστώνω ότι άθελα ή ηθελημένα, γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να βρει κανείς την όποια αλήθεια στον κόσμο μας. Όλα καλύπτονται κάτω από τόνους ασάφειας, μυθοπλασίας, απάτης, συγκάλυψης, διαφήμισης και δυσφήμισης…
Καταστάσεις σαν την παραπάνω, με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, αν δεν συμβεί κάποια κοσμοϊστορική θετική αλλαγή, οδεύουμε σε έναν νέο, παγκόσμιο, ηλεκτρονικό Μεσαίωνα, ο οποίο θα χρησιμοποιεί όλες τις μοντέρνες τεχνοκρατικές τεχνικές για να μας δεσμεύει σε έναν νέου τύπου, ψηφιακό σκοταδισμό….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου