(Ανανεωμένο).Εξηγήσεις έδωσε την Τρίτη το υπουργείο Οικονομικών για την εκποίηση των τεσσάρων Airbus της παλαιάς Ολυμπιακής αντί μόλις 40,4 εκατ. δολαρίων (31 εκατ. ευρώ).
Το Υπουργείο επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα γιατί τα τέσσερα αεροσκάφη της παλαιάς Ολυμπιακής τα οποία αποτιμήθηκαν προς 180 εκατ. ευρώ το 2009 και στη συνέχεια σε τιμή όχι κατώτερη από 100 εκατ. ευρώ από τον πρώην υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου το 2010, έφθασαν να πουληθούν αντί 31 εκατ. ευρώ.
Τεχνικοί του αεροπορικού κλάδου σημειώνουν ότι η τιμή των 31 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί στην τιμή του σκραπ (χρησιμοποιημένα μέταλλα ή αλλιώς «παλιοσίδερα») και υποστηρίζουν ότι τα αντίστοιχα καλοσυντηρημένα μεταχειρισμένα αεροσκάφη του 1999 κοστίζουν σήμερα ως και 35 εκατ. ευρώ το καθένα. Η ανακοίνωση του Υπουργείου αναφέρει ότι ένας από τους δύο συμβούλους αποκρατικοποίησης, η Lazard, γνωμοδότησε ότι το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατ. δολάρια.
Πλειοδότης του διαγωνισμού ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group (με έδρα το Μαϊάμι), η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια). Η Apollo Aviation ειδικεύεται σε χρηματοδοτικές μισθώσεις αεροσκαφών και κινητήρων. Το τίμημα έγινε δεκτό από την κυβέρνηση ύστερα από εισήγηση των συμβούλων αποκρατικοποίησης που έχει προσλάβει η κυβέρνηση, των Lazard και Grant Thorton.
Το υπουργείο Οικονομικών σημειώνει στην απάντησή του ότι ο πρώτος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος το 2010 λόγω αδυναμίας της πλειοδότριας εταιρείας να προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων. Για τη συντήρηση των αεροσκαφών αναφέρει ότι ασκείται ως σήμερα από την «υπό εκκαθάριση εταιρία Ολυμπιακές Αερογραμμές, με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο». Το Υπουργείο συμπεραίνει, τέλος, ότι «η προσφορά της πλειοδότριας εταιρείας «κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), σύμφωνα με το νόμο».
Η ΝΔ ζητά εξηγήσεις
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Νομού Κοζάνης, Μιχάλης Παπαδόπουλος, έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου:
«Η Διϋπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων οφείλει να δώσει αμέσως εξηγήσεις για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με την πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών (AIRBUS) ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, που οδήγησε τελικά στην είσπραξη του πενιχρού τιμήματος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων (ή 31 εκατομμυρίων ευρώ) μόνον.
Γιατί, δηλαδή, δεν ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία (πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ν. 3986/2011 “Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 – 2015”) και προτιμήθηκε η απευθείας πώληση των αεροσκαφών από τη Διυπουργική Επιτροπή, χωρίς τη μεταβίβασή τους στο Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας;
Οφείλει, ταυτόχρονα, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, της τελευταίας διετίας, να απολογηθεί για την απολύτως αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην προώθηση της διαδικασίας πώλησης των αεροσκαφών από το 2009 έως σήμερα. Καθυστέρηση η οποία οδήγησε –πέρα από τους χειρισμούς που έγιναν στην τελευταία φάση- στην απαξίωση των τεσσάρων AIRBUS.
Ενώ, δηλαδή, το Δημόσιο πλήρωσε 472 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει, το 1999, τα αεροσκάφη αυτά, σήμερα εισπράττει το ευτελές – σε σχέση με την τιμή αγοράς – τίμημα των 31 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην υπόθεση αυτή απεικονίζονται ξεκάθαρα δύο πράγματα : Από τη μια, το πάρτι του παρελθόντος στην Ολυμπιακή και στο Δημόσιο γενικότερα, από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, που φαίνεται ξεκάθαρα στο ποσό που δαπανήθηκε για την αγορά των αεροσκαφών, τα οποία εκμισθώθηκαν στη συνέχεια σε μια προβληματική εταιρεία. Και από την άλλη, οι ασυγχώρητες καθυστερήσεις και οι άστοχοι χειρισμοί της τελευταίας διετίας που επιβάρυναν την κατάσταση της χώρας και κατέληξαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα που ζημιώνει σοβαρά το Ελληνικό Δημόσιο και τους Έλληνες πολίτες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου