Μπορεί να πληρώνουμε το ρεύμα όλο και ακριβότερα το τελευταίο διάστημα...
– και, δυστυχώς, στο προβλέψιμο μέλλον η ίδια τάση αναμένεται να συνεχιστεί – ωστόσο το παρήγορο είναι πώς ζούμε, σε επίπεδο δικαιωμάτων, την εποχή του καταναλωτή!
Γράφαμε προχτές για τις …φιλοκαταναλωτικές ρυθμίσεις που φέρνει το νομοσχέδιο, τις βασικές αρχές του οποίου παρουσίασε την Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κα. Τίνα Μπιρμπίλη αλλά, τελικώς, αυτές δεν είναι οι μόνες.
Όπως πληροφορείται το protothema gr., η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), έπειτα από συνεννοήσεις με τον Συνήγορο του Πολίτη και την ΔΕΗ, δρομολογεί την καταβολή αποζημιώσεων ύψους έως και 500 ευρώ σε καταναλωτές, στις ηλεκτρικές συσκευές των οποίων προκλήθηκαν βλάβες λόγω διακοπών στην ηλεκτροδότηση.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΔΕΗ, στη διετία 2007-2008 καταβλήθηκαν συνολικά αποζημιώσεις ύψους 90.000 ευρώ σε 168 καταναλωτές. Εκτιμάται ότι πρόκειται για νούμερα ιδιαίτερα μικρά σε σχέση με τον όγκο των ηλεκτροδοτούμενων (πάνω από 7 εκατ. νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις σε όλη την χώρα), ενώ και η διαδικασία δεν είναι ξεκάθαρη, καθώς λ.χ. δεν περιλαμβάνει βλάβες που προκαλούνται από τυχαίες διακοπές στο δίκτυο ηλεκτρισμού.
Έτσι η ΡΑΕ, όπως προκύπτει από επιστολή του προέδρου δρα Νίκου Βασιλάκου προς τον ομόλογό του της ΔΕΗ κ. Αρθούρο Ζερβό, προτείνει μία νέα διαδικασία - θα ρυθμιστεί στον υπό κατάρτιση από τη ΡΑΕ Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου - και μία σειρά μέτρων που θα διασφαλίζουν:
Την πλήρη ενημέρωση του καταναλωτή αναφορικά με τα αίτια εμφάνισης του προβλήματος, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσει τις επιλογές του για την ικανοποίηση των αξιώσεών του.
Τη δυνατότητα του καταναλωτή να αναζητήσει τη συνδρομή ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα σε σχέση με τα παραπάνω. Η ΡΑΕ, στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα διερευνήσει τις παραμέτρους του συγκεκριμένου αυτού θέματος.
– και, δυστυχώς, στο προβλέψιμο μέλλον η ίδια τάση αναμένεται να συνεχιστεί – ωστόσο το παρήγορο είναι πώς ζούμε, σε επίπεδο δικαιωμάτων, την εποχή του καταναλωτή!
Γράφαμε προχτές για τις …φιλοκαταναλωτικές ρυθμίσεις που φέρνει το νομοσχέδιο, τις βασικές αρχές του οποίου παρουσίασε την Τετάρτη στο υπουργικό συμβούλιο η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κα. Τίνα Μπιρμπίλη αλλά, τελικώς, αυτές δεν είναι οι μόνες.
Όπως πληροφορείται το protothema gr., η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), έπειτα από συνεννοήσεις με τον Συνήγορο του Πολίτη και την ΔΕΗ, δρομολογεί την καταβολή αποζημιώσεων ύψους έως και 500 ευρώ σε καταναλωτές, στις ηλεκτρικές συσκευές των οποίων προκλήθηκαν βλάβες λόγω διακοπών στην ηλεκτροδότηση.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΔΕΗ, στη διετία 2007-2008 καταβλήθηκαν συνολικά αποζημιώσεις ύψους 90.000 ευρώ σε 168 καταναλωτές. Εκτιμάται ότι πρόκειται για νούμερα ιδιαίτερα μικρά σε σχέση με τον όγκο των ηλεκτροδοτούμενων (πάνω από 7 εκατ. νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις σε όλη την χώρα), ενώ και η διαδικασία δεν είναι ξεκάθαρη, καθώς λ.χ. δεν περιλαμβάνει βλάβες που προκαλούνται από τυχαίες διακοπές στο δίκτυο ηλεκτρισμού.
Έτσι η ΡΑΕ, όπως προκύπτει από επιστολή του προέδρου δρα Νίκου Βασιλάκου προς τον ομόλογό του της ΔΕΗ κ. Αρθούρο Ζερβό, προτείνει μία νέα διαδικασία - θα ρυθμιστεί στον υπό κατάρτιση από τη ΡΑΕ Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου - και μία σειρά μέτρων που θα διασφαλίζουν:
Την πλήρη ενημέρωση του καταναλωτή αναφορικά με τα αίτια εμφάνισης του προβλήματος, έτσι ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσει τις επιλογές του για την ικανοποίηση των αξιώσεών του.
Τη δυνατότητα του καταναλωτή να αναζητήσει τη συνδρομή ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα σε σχέση με τα παραπάνω. Η ΡΑΕ, στο αμέσως προσεχές διάστημα, θα διερευνήσει τις παραμέτρους του συγκεκριμένου αυτού θέματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου